Get Adobe Flash player
+37
°
C
+38°
+23°
Giurgiu
, 22
+39°+24°
+39°+23°
+37°+21°
+39°+23°
+38°+21°
+39°+21°
Prognoză pe 7 zile
ziare.antena3.ro

Arhive

1.400 de giurgiuveni au pierdut cardul de sănătate

card-de-sanatate1Cardul de sănătate este, de la 1 septembrie, singurul instrument de decontare și validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate. Cu toate acestea, mai sunt de distribuit 1.500 de carduri, pe care asiguraţii, deocamdată, nu le-au solicitat.

Pentru județul Giurgiu, au fost tipărite în total 175.000 de carduri, potrivit reprezentanţilor CJAS Giurgiu. Totodată, urmează a fi primit încă un lot de încă 9.700 de carduri de sănătate, aparţinând giurgiuvenilor care au obţinut între timp calitatea de asigurat. Dintre cele 175.000 de carduri, au fost returnate la CJAS circa 1.500, pe care Poşta Română nu a reuşit să le predea asiguraţilor la adresa de domiciliu a acestora.

1.400 de giurgiuveni au pierdut cardul de sănătate. În această situație trebuie știut că asiguratul este nevoit să meargă să depună la sediul Casei de Asigurări de Sănătare o cerere, copie de pe actul identitate, să facă dovada calității de asigurat și să plătească 15,50 lei, contravaloarea cardului.

În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, persoana în cauză beneficiază de servicii medicale pe baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului.

92 de persoane din judeţul Giurgiu au refuzat cardul din motive religioase sau de conștiință. Pentru aceştia, CJAS eliberează tot o adeverinţă de înlocuire a acestui instrument. Adeverința se primește în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului și este valabilă trei luni de la eliberare. Cei care refuză cardul vor prezenta o dată la trei luni dovada calităţii de asigurat în vederea emiterii unei noi adeverinţe.

Dacă asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul PIN al cardului de sănătate, acesta se blochează. În această situaţie, medicul trebuie să telefoneze la numărul de helpdesk 021.202.6995, unde se alocă un număr de tichet, iar prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro, se dau informaţiile privind cardul blocat.

Marcela Petcu

Advertisement

Arhive