Get Adobe Flash player
+37
°
C
+38°
+23°
Giurgiu
, 22
+39°+24°
+39°+23°
+37°+21°
+39°+23°
+38°+21°
+39°+21°
Prognoză pe 7 zile
ziare.antena3.ro

Arhive

Elevii, indignaţi de corectarea lucrărilor la examenul de bacalaureat

simulare-bac-fizic-2016-subiectele-i-baremul-de-corectare-1Reevaluarea lucrărilor contestate a scos la iveală numeroase diferenţe mari de notare, unii candidaţi reuşind chiar să promoveze examenul în urma recorectării. Tocmai de aceea, reprezentanţii elevilor consideră că lucrările nu au fost corectate cu maximă responsabilitate.

„Consiliul Naţional al Elevilor îşi exprimă profunda indignare față de corectarea deplorabilă a lucrărilor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat din acest an. Deşi în fiecare an şcolar sunt sesizate inconveniente, sesiunea 2017 pare a fi marcată de erori majore de corectare a lucrărilor, erori ce afectează rezultatele absolvenților, inscrierea în învățământul superior, dar şi integritatea sistemului educațional”, explică reprezentanţii elevilor.

Potrivit acestora, în urma recorectării contestaţiilor, se remarcă şi în acest an numeroase diferențe mai mari de un punct față de corectările iniţiale. Printre judeţele unde s-au regăsit probleme de corectare amintim de Braşov, Vrancea, Constanţa, Neamţ, Hunedoara, Gorj şi Dâmboviţa.

„Comisiile care au corectat lucrările provenite din aceste judeţe au dat astfel dovadă de lipsă de profesionalism în acordarea punctajelor şi au periclitat parcursul academic al absolvenţilor. Mai mult decât atât, considerăm inadmisibil să existe cazuri în care elevii să fie eliminaţi din cadrul examenului de bacalaureat pe baza unor motive nefondate, precum cele semnalate în judeţul Dâmboviţa. Susţinem pe deplin că eroarea aparţine comisiilor care au corectat lucrările celor doi elevi, odată ce înregistrările video infirmă orice presupusă astfel de tentativă”, se arată într-un comunicat transmis de Consiliul Elevilor.

Structura reprezentativă a elevilor din România ridică şi problema restructurării examenului, astfel încât să fie eliminaţi itemii subiectivi şi să existe bareme clare de notare, cu direcţii bine conturate de abordare a noţiunilor, şi solicită profesorilor din cadrul comisiilor de corectare să acorde o atenţie deosebită corectării lucrărilor pentru o evaluare cât mai obiectivă şi corectă.

Advertisement

Arhive