Restructurări de şcoli la Giurgiu
Numărul scăzut de elevi din judeţul Giurgiu a făcut ca trei licee să fie comasate iar alte şcoli să fie trecute ca structuri ale altor instituţii de învăţământ. Anual, numărul elevilor scade cu câteva sute în judeţul Giurgiu iar autorităţile au fost obligate să ia măsuri de restructurare. Patru unităţi de învăţământ din totalul celor 90 care funcţionează în judeţul Giurgiu şi-au pierdut în acest an şcolar personalitatea juridică. Asta în condiţiile în care şi Legea Educaţiei a impus un anumit normativ de funcţionare a unei unităţi şcolare atât pe numărul total de elevi din şcoală, cât şi pe numărul total de elevi din clasă.
Din această toamnă, şcolile cu mai puţin de 300 de elevi din Giurgiu au fost comasate. Trei licee au fuzionat, două şcoli gimnaziale au devenit o singură structură iar o şcoală gimnazială a fost absorbită de un liceu. Soarta unităţilor şcolare desfiinţate din punct de vedere juridic a fost hotărâtă de Consiliul Local, după obţinerea avizului Inspectoratului Şcolar Giurgiu.
Gigi Oprişan, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Giurgiu, susţine că decizia de comasare a fost luată pentru eficientizarea activităţii acestor unităţi şcolare.
Comasările i-au vizat şi pe cei 224 de elevi ai Şcolii Gimnaziale nr.6 din Giurgiu, care a fuzionat prin absorbţie cu Liceul Tehnologic Ion Barbu.
Prea mică ca să se descurce singură, unitatea a căzut victimă vecinătăţii Liceului.
Mihaela Cârjaliu, directorul Liceului Tehnologic „Ion Barbu” afirmă că personalul didactic şi auxiliar de la şcoala gimnazială a fost transferat la liceu dar elevii învaţă în continuare în clădirea şcolii.
Şcoala gimnazială nr. 6 nu mai are acum director, functia fiind asimilată celei de director adjunct la unitatea cu personalitate juridică.
Nicolae Dogaru, director adjunct al Liceului Tehnologic Ion Barbu, este de părere că restructurarea unor unităţi şcolare a dus doar la pierderea unor posturi de directori în unităţi care aveau sub 300 de elevi iar absorbţia Şcolii nr. 6 de către Liceul Tehnologic Ion Barbu este binevenită, pentru că astfel se creează o şcoală puternică.
În judeţul Giurgiu, din 90 de unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, începând cu acest an şcolar, au mai rămas doar 86.
Şcolile mai slabe, cu număr mic de elevi, nu avut altă alternativă decât comasarea cu o altă școală, pentru a deveni sustenabile.
Autorităţile şcolare pun comasările de şcoli pe seama numărului redus al efectivelor şcolare din sistemul de învăţământ preuniversitar. În judeţul Giurgiu, acestea au scăzut de la un an la altul cu sute de elevi.
Marcela Petcu