Get Adobe Flash player
ziare.antena3.ro

Arhive

BACALAUREAT 2020

„A fi sau a nu fi, aceasta este întrebarea”To be or not to be – that is the question. (Hamlet)

Nu despre îngrijorarea  vreunei Madam Caliopi Georgescu, îngrijorată că Ovidiu, mezinul familiei, care din cauza Moralei, e vorba de obiectul de studiu şi nu de o eventuală ţinută a tânărului absolvent, nu putea intra în examenul de bacalaureat, pentru a se putea înscrie tot la Drept, precum Vergiliu şi Horaţiu, fraţii mai mari,  vreau să vorbesc.

Nu vorbesc nici de mamele care  pe drept şi în mod firesc, sunt îngrijorate de soarta copiilor aspiranţi la studii universitare.

Cu respect şi înţelegere pentru elevii care apar la televizor susţinând anumite păreri dacă e bine  să se mai ţină sau nu examenul de bacalaureat în acest an, ca omul  care, stând în casă şi neavând ce face, se bagă în vorbă şi ţine să-şi dea cu părerea, comentez şi eu!

Situaţia ivită în învăţământ în acest an, cu întreruperea cursurilor la jumătatea anului, cu experimentul TELEŞCOALĂ prin care s-a încercat salvarea fie şi parţială a procesului de învăţământ, a fost una nemaiîntâlnită în istoria învăţământului şi a examenului de bacalaureat în mod special.

În 1801, printr-un decret dat de Napoleon Bonaparte, „ia naștere” examenul de bacalaureat, punându-se astfel bazele învățământului modern în Franța.

În România, încă din perioada interbelică, liceul era conceput ca școală de cultură generală, specializarea urmând să se facă la universitate sau în școli speciale. În anul 1925, s-a introdus Bacalaureatul de către Dr. Constantin Angelescu, în calitatea sa de Ministru al Instrucțiunii Publice.” La acel moment liceul era foarte dificil de absolvit, Bacalaureatul fiind cu adevărat un examen de maturitate. Conform Legii nr. 77/1929 pentru modificarea câtorva dispozițiuni ale art. 21 din legea învățământului secundar referitoare la examenul de bacalaureat: ”Absolvenții liceelor de Stat sau particulare, (ale confesiunilor, comunităților și ale particularilor) cu sau fără drept de publicitate, care doresc să continuie studiile în învățământul superior, trebuie să depună un examen de bacalaureat. Scopul acestui examen este de a verifica cunoştințele dobândite de elevi la materiile de studii cele mai importante și mai ales de a dovedi influența studiilor făcute asupra formării cugetării lor, deci, cu chipul acesta a selecționa dintre absolvenții liceului pe cei care dovedesc că sunt în stare să urmeze cu folos studiile de specializare universitare.

Că s-a numit Bacalaureat, Examen de Maturitate sau Examen de absolvire, acest examen de încheiere a studiilor liceale a devenit, imperativ impus de dezvplatrea societăţii, tot mai exigent.

Noutatea acestui an este că se pune problema anulării lui.

Pentru că se impune  totuşi a se face  clasificarea elevilor, întrebarea care se pune: – După ce criteriu să se facă aceasta?

Variante:

-Să se ţină totuşi, examenul de bacalaureat.

Există temerea  că  nu se poate asigura protecţia maximă a elevilor şi a cadrelor didactice! Teama de covid19 este justificată.

Există speranţa unei medii mai mari pentru elevii care au făcut pregătire special pentru  obiectele de bacalaureat

-Să se facă media generală a ultimului an de studiu! Nu s-ar reflecta suficient de clar nivelul de pregătire al elevului pentru întreg ciclul liceal-

-Să se facă media obiectelor – obligatorii şi la alegere- de bacalaureat. Ar fi foarte multe variabile care ar crea multe nemulţumiri.

-Să se facă media generală la toate materiile în toţi anii de liceu. Ar fi nedreptăţiţi elevii care, ţintind anumite facultăţi, au dat atenţie DOAR obiectelor care se cereau pentru o asemenea orientare. Ar fi nedreptăţiţi elevi care, din motive justificate de natura umană nu au putut obţine note mai bune la educaţie fizică, de exemplu!

În faţa unor atât de multe variabile, unele dintre ele justificate , deşi contradictorii, se impune a fi luată o decizie pe care trebuie să o ia Ministerul Învăţământului, cât mai repede!!!

Pus în faţa unui inedit şi foarte greu exemen, după consultarea specialiştilor în epidemiologie, în pedagogie, în docimologie nu în ultimul rând în resurse umane, Ministerul Învăţământului să decidă, cât mai repede!!!

Toate aspectele puse în discuţie , şi poate mai sunt şi altele, trebuie să ţină seama de  modul în care se va face admiterea la facultate.

 

Gh. C. Br.

Comentariile voastre sunt încurajate şi deschise. Injuriile, insultele, calomniile sau orice tip de comentariu agresiv sau neargumentat vor fi eliminate.
De acelaşi tratament vor avea parte şi atacurile personale asupra altor cititori, sau asupra persoanelor publice ori asupra autorilor materialelor.
Vă mulţumim pentru înţelegere.

Arhive