Get Adobe Flash player
+37
°
C
+38°
+23°
Giurgiu
, 22
+39°+24°
+39°+23°
+37°+21°
+39°+23°
+38°+21°
+39°+21°
Prognoză pe 7 zile

Arhive

Cum ne păcălesc comercianţii din Giurgiu… cu promoţii înşelătoare

promotii inselatoareInspectorii giurgiuveni de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au amendat mai multe firme pentru practici comerciale înşelătoare.

În urma unor controale desfăşurate în perioada ianuarie – aprilie  2015, au fost identificate practici comerciale înşelătoare şi omisiuni înşelătoare, fiind aplicate sancţiuni de până la 10.000 lei pentru fiecare dintre agenţii economici unde s-au descoperit nereguli.

Astfel, un operator economic a desfăşurat o campanie publicitară conform căreia toate legumele şi fructele beneficiau de reducere de 50%. La verificarea efectuată, s-a constatat că  informaţiile publicate  erau incorecte  deoarece la  doua produse, ciuperci Champignion şi banane, reducerea   aplicată era de 35%, şi, respectiv, 31%. De asemenea, în materialul publicitar, operatorul economic a „omis” înscrierea preţului de vânzare pentru care se aplică reducerea de 50%. Pentru desfăşurarea unei practici comerciale incorecte înşelătoare, operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în cuantum de 10.000 lei.

Un alt operator economic a indus în eroare consumatorii, la achiziţionarea unor produse din carne,  expunând la vânzare aceste produse într-o vitrină frigorifică pe care era inscripţionat cu caractere mari cuvântul “promoţie”.

În realitate, toate produsele din acea vitrină frigorifică nu beneficiau de nici o reducere de preţ.  În aceeaşi  unitate, era expus la vânzare produsul  „aripioare de pui 1000 gr”, însoţit de informaţia:  promoţie 33% gratis, fără a exista şi produsul de referinţă, respectiv “aripioare de pui  750 gr”, astfel încât consumatorul să fie  sigur că beneficiază de  promoţia înscrisă, respectiv 33% gratis. Pentru fapta sa, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în sumă de 10.000 lei.

O alta practică comercială incorectă prin omisiune înşelătoare a fost identificată la un operator economic care practica reduceri de preţ pentru anumite produse alimentare pe baza unui card de fidelitate. Pe etichetele  de raft aplicate pentru aceste produse, preţurile de vânzare reduse pe baza cardului de fidelitate erau înscrise cu caractere boldate, de culoare roşie mult mai mari decât preţul de vânzare fără cardul de fidelitate.  Informaţiile privind cardul de fidelitate erau înscrise cu caractere foarte mici, greu vizibile pentru consumatori. Operatorul economic respectiv a fost sancţionat  contravenţional cu amendă în valoare de 6.500 lei.

Un alt operator economic comercializa diferite produse alimentare/nealimentare care erau marcate cu etichete pe care se menţiona : „ieftin”/ „mai ieftin”, fără a exista şi informaţii referitoare la preţul vechi al produselor .

Necorelarea preţului de raft cu preţul de la casa de marcat ( ex. afişat -2.83 lei, încasat 2.94 lei ) reprezintă o altă practică comercială incorectă efectuată de operatorii economici verificaţi, motiv pentru care au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de 10.000 lei.

Inspectorii giurgiuveni spun că o altă practică comercială incorectă, foarte des întâlnită, se referă la vânzarea accelerată a unor produse alimentare /produse nealimentare, sub forma unor pachete promoţionale de genul “1+1 gratis”; “2 la preţ de 1” “1+1/2 gratis”, fără a exista pe raft şi varianta de produs singular oferit în promoţie.

Advertisement

Arhive