Get Adobe Flash player
+37
°
C
+38°
+23°
Giurgiu
, 22
+39°+24°
+39°+23°
+37°+21°
+39°+23°
+38°+21°
+39°+21°
Prognoză pe 7 zile

Arhive

Deputatul Răzvan Cuc: „Urmăresc, în continuare, îndeaproape, derularea celor două proiecte majore pentru Giurgiu: şoseaua de centură şi podul de la Grădiştea”

Razvan-cucSpre sfârşitul lunii septembrie, deputatul Răzvan Cuc – pe atunci, ministru al Transporturilor – venea la Giurgiu, însoţit de mai mulţi directori din CNAIR şi din CFR pentru a semna, oficial, documentele pentru realizarea a două obiective de importanţă majoră pentru Giurgiu: podul de la Grădiştea (parte a unui proiect mai amplu, ce vizează modernizarea căii ferate Giurgiu-Bucureşti Nord) şi şoseaua de centură a oraşului.

Chiar dacă acum nu mai este ministru, deputatul Răzvan Cuc spune că urmăreşte îndeaproape derularea celor două proiecte. El ne-a explicat, cu mai multe detalii, ce vizează concret aceste proiecte:

„Primul proiect este este cel vizează construcţia drumului de legătură Giurgiu-Vamă, adică, mai pe înţelesul tuturor, linia de centură a oraşului, un proiect mult-aşteptat de giurgiuveni. Este vorba despre un drum de 5 kilometri, pe 4 benzi, ce va costa 155 de milioane lei şi prin realizarea căruia se va decogenstiona circulaţia în Giurgiu, rezolvându-se, astfel, spinoasa problemă a circulaţiei Tirurilor.

La momentul semnării documentelor, în spetembrie, declaram că am aşteptat mai bine de 6 luni ca DRDP Bucureşti, care se ocupă de astfel de proiecte, să „urnească” acest proiect, dar nu s-a întâmplat nimic, aşa că am decis, împreună cu directorul Ştefan Ioniţă, trecerea proiectului la CNAIR şi, în mai puţiun de o lună şi jumătate, lucrurile s-au mişcat rapid, proiectul a fost deblocat şi documentaţia a fost „urcată” pe SEAP.”

Cel de-al doilea proiect cu impact major asupra judeţului Giurgiu este, fără îndoială, refacerea podului de la Grădiştea: „Pentru acest proiect, era lansată procedura în luna martie 2016, însă aici am avut de-a face cu mai multe contestaţii, lucru ce a încetinit mult derularea procedurilor. Din fericire, am reuşit, atunci, să trecem de această etapă, există o firmă câştigătoare şi un calendar ferm, conform căruia până la sfârşitul lui 2019, podul de la Grădiştea va fi finalizat.

Pentru calea ferată Giurgiu-Bucureşti, însă, există un proiect mult mai amplu, de modernizare şi reabilitare, urmând ca aici să se circule pe două fire, iar calea ferată să fie electrificată, însă acest proiect este unul de durată mai lungă – până în 2022.

Deşi nu mai sunt ministru al Transporturilor, din poziţia mea de deputat vă asigur că voi urmări, în continuare, îndeaproape realizarea acestor două proiecte, extrem de importante pentru locuitorii municipiului şi judeţului şi, dacă va fi cazul, voi folosi „armele” de care dipsun ca parlamentar – interpelări, întrebări – pentru ca cele două proiecte să fie duse la bun sfârşit”, ne-a declarat deputatul Răzvan Cuc.

Dacă totul merge „ca la carte” şi nu vor fi probleme, până la sfârşitul lui 2019 (poate chiar mai devreme, adică undeva în octombrie 2019, când se împlinesc 150 de ani de la darea în folosinţă a căii ferate Giurgiu-Bucureşti) va fi reluată circulaţia pe calera ferată până la Bucureşti, urmând ca, în 2022, să existe legătură directă cu Gara de Nord, din Capitală.

Şi tot 2019 este anul în care vom avea şi şosea de centură a municipiului, proiectul urmând a se derula pe o perioadă de 24 de luni: 6 luni, proiectare, 18 luni – execuţie.

Advertisement

Arhive