Europarlamentar Dan Motreanu, liderul liberalilor giurgiuveni: Modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu va fi finanțată din fonduri europene
Modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu va fi finanțată din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei. Lucrările de modernizare sunt în valoare de 2,25 miliarde de lei și vor fi efectuate de o asociere de două firme, potrivit CFR Infrastructură. Proiectul vizează electrificarea și modernizarea liniei directe, ceea ce va duce la creșterea vitezei.
Este a doua etapă a proiectului, prima fiind redeschiderea căii ferate directe București-Giurgiu, în data de iunie 2024, după 19 ani de așteptare.
Redeschiderea căii ferate directe este un proiect pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Maria Gabriela Horga și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL. Este un proiect finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, și de la bugetul de stat.
Parlamentarii PNL din Giurgiu au cerut Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor. Vor face același lucru și pentru proiectul de modernizare.
Linia de cale ferată directă București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. În aceste condiții, s-a putut circula cu trenul între București și Giurgiu doar trecând prin Videle, ceea ce însemna prelungirea duratei unui drum.
La Grădiștea a fost construit un pod modern peste râul Argeș cu lungime de 1,36 kilometri.













